Onlangs kreeg je van ons al een kijkje in de keuken bij de afdelingen Logistiek en Contactcenter. In dit blog zoomen we in op de afdeling Productbeheer. Deze afdeling bestaat uit diverse productspecialisten die samen zorgen voor het up-to-date houden en verrijken van de (product)database. Onze productspecialisten weten alles van de producten die je in de ReplaceDirect webshop kunt vinden. En alsof dat nog niet genoeg is, kunnen zij je ook nog eens alles vertellen over de apparaten waaraan de producten gekoppeld zitten zoals je laptop, je telefoon, je boormachine of je beamer. Kortom, wat je ook zoekt of wilt weten over je product of apparaat, onze productspecialisten zijn van alle markten thuis.
Goed gevulde productdatabase
Heel kort door de bocht zorgt de afdeling productbeheer ervoor dat alle producten netjes in het systeem staan, zodat de producten op een representatieve manier op de verschillende ReplaceDirect websites weergegeven worden. Bij productbeheer zorgt men voor het aanmaken van nieuwe producten, voor het in- en aanvullen van de eigenschappen rondom een product, voor het koppelen van afbeeldingen aan het product en voor het leggen van de relaties tussen product(en) en het bijbehorende apparaat. Een Samsung Galaxy S4 hoesje dient bijvoorbeeld als een accessoire terug te komen bij de Samsung Galaxy S4 telefoon. Die relatie moet door de productspecialist gelegd worden, zodat je er als klant zeker van bent dat het hoesje ook daadwerkelijk om je telefoon past.
Kennis van apparaten
Uit bovenstaand voorbeeld is op te maken dat de afdeling productbeheer niet alleen zorgdraagt voor een goed gevulde database op productniveau, maar dus ook op apparaatniveau. De uiteenlopende range aan apparaten waaraan producten die je in de ReplaceDirect webshops kunt kopen gekoppeld zitten dienen immers ook aan het systeem te worden toegevoegd. Wanneer de nieuwste iPhone op de markt komt wordt deze direct toegevoegd aan onze database, zodat daarna alle relevante producten voor deze telefoon gezocht kunnen worden en aan de telefoon kunnen worden gekoppeld door middel van een relatie. Wanneer je daarna als klant de pagina in onze webshop van die nieuwste iPhone opzoekt, zie je direct alle relevante beschikbare producten die op jouw iPhone passen terugkomen in een overzichtelijke weergave. Dat dus met dank aan onze productspecialisten.
Productspecifieke klantvragen
Naast het up-to-date houden en verrijken van de database houdt de afdeling productbeheer zich ook bezig met het beantwoorden van diverse soorten klantvragen. Vaak betreft dit het type klantvragen waar men bij de afdeling Contactcenter niet direct een antwoord op kan geven omdat hier productspecifieke kennis voor nodig is. Een dergelijke vraag komt dan bij de productspecialisten terecht. Zij kunnen de vraag dankzij hun uitgebreide productkennis wel beantwoorden, zij zijn immers specialist op dat gebied.
Voorbeeld: Een veel gestelde vraag is of we bij ReplaceDirect een bepaald onderdeel toch kunnen leveren, ondanks dat het niet te vinden is in onze webshop. Onze productspecialist gaat voor de klant die de vraag stelt op zoek om te bekijken of we het product, ondanks dat het product niet in onze database is opgenomen, wel kunnen aanbieden. Wanneer dit het geval is, wordt het artikel alsnog toegevoegd aan de database en aangeboden aan de betreffende klant. Door het product direct op te nemen in de database kan het in de toekomst gewoon via de website gevonden en besteld worden, zodat ook andere klanten er weer mee geholpen zijn.
Interne kennisbron
Onze productspecialisten beantwoorden niet alleen de apparaat- en productspecifieke vragen van de klant, maar helpen ook graag collega’s op weg met hun kennis. Zo zijn er regelmatig vragen vanuit andere afdelingen waar de productspecialisten wel raad mee weten. Denk bijvoorbeeld aan de vraag wat het verschil is tussen drie op het oog dezelfde toetsenborden. De productspecialist weet wat het verschil is en waar op gelet dient te worden bij aanschaf. Dit verschil wordt haarfijn uitgelegd, zodat de collega daar weer mee vooruit kan.
Kwaliteitscontrole
Een laatste, maar zeer zeker niet onbelangrijke, taak is de kwaliteitscontrole op onze producten. De productspecialisten controleren iedere dag een aantal producten, zodat we bij ReplaceDirect de kwaliteit van onze producten kunnen blijven garanderen. Bij enige twijfel worden onze producten namelijk gekeurd op een aantal vooraf gedefinieerde punten. Denk daarbij aan de verpakking van het product, diverse eigenschappen en de conditie waarin het product vanuit onze leveranciers wordt aangeleverd. Door deze controles consequent te blijven uitvoeren kunnen we garanderen dat je als klant een kwalitatief goed product geleverd krijgt.
In dit blog hebben we je een kijkje achter de schermen gegeven bij de afdeling productbeheer van ReplaceDirect. Volgende keer nemen we je mee op ontdekkingsreis naar de afdeling (online) marketing.
Happy to please you!
Heb bij jullie een oplaadbare vervangbatterij besteld en ontvangen voor een oral b triumph 5000 . Na het uitpakken van de batterij kom ik tot de conclusie dat er geen positieve of negatieve aansluitingen op gemarkeerd zijn. Wat nu ? Hoe moet ik de batterij nu monteren ? Even toelichten aub. Dank U
Vriendelijke groeten j-p
Beste Jean-Pierre,
Als ik de twee uiteindes van het product bekijk dan zie ik een vlakke zijde en een zijde met een verhoogde kern (vergelijkbaar met een simpele AA batterij). Bij de vlakke zijde gaat het om de min-pool (negatieve aansluiting), bij de uitstekende zijde om de plus-pool (positieve aansluiting). Hopelijk helpt dit antwoord je bij het monteren van de batterij.
Happy to please you.
Bart
Team ReplaceDirect